söndag 23 juni 2013

Från tebord till pall

Jag bestämde mig tillslut vad jag skulle göra med tebordet jag köpte på Blocket för över två år sedan. Den passar perfekt i hallen, fast som en pall.
Så här gjorde jag:

1. Först slipade jag bordet fri från lacken
2. Sen grundmålade jag pallen två gånger och använde en färg som stoppade den undre lacken från att blöda igenom. Slutligen målade jag pallen i en vit halvmatt snickerifärg.


3. När färgen torkat borrade jag hål i bordskivan efter ett mönster jag tyckte var snyggt. Detta för att kunna fästa knapparna under bordskivan. 


4. Efteråt klädde jag hallen i skumplast och vadd för en mjuk och skön sittplats. Slutligen häftade jag tyget under skivan. Tyget är från Spira och köpt på Åhléns. 


5. Sist sydde jag de klädda knapparna på dynan som jag trädde genom hålen jag borrat och fäste dem på undersidan igenom en knapp. Knapparna är klädda med samma tyg.


Material:
Bord/Pall
Målarfärg
Skumplast
Vadd
Tyg
Knappar för tyg
Knappar att fästa under pallen

Verktyg:
Borr/skruvdragare
Pensel
Slippapper



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar